🪨 Sprimont blue

De koningin van de Belgische blauwe hardsteen

Voor de rebranding van Sprimont Blue heb ik gekozen voor een strak, modern en gestileerd beeldelement: een ruwe steen die is geïnspireerd op de grillige maar geometrische lijnen van zowel de groeve van Sprimont als de Belgische blauwe hardsteen zelf. Dit beeldelement is functioneel en veelzijdig: het blijft ook op klein formaat – zoals mobiel - duidelijk en herkenbaar, wat belangrijk is voor toepassingen zoals werkkledij, bestickering van ramen, drukwerk en meer. Bovendien biedt het lijnenspel van het beeldmerk creatieve mogelijkheden bij andere visuele uitingen. Door specifiek voor een steen te kiezen, wordt de link met de Belgische blauwe hardsteen extra benadrukt. Het gekozen lettertype is Montserrat: een populair en uiterst leesbaar font dat qua vormgeving mooi aansluit bij de vormen van het beeldelement. Samen vormen ze een modern, krachtig en duidelijk logo. De kleurkeuze bestaat uit blauwtinten, turquoise nuances en een warme, zachte beige-grijs. Deze kleuren zijn geïnspireerd op de natuurlijke kleuren van de steen, de omgeving van Sprimont, de industriële uitstraling van het bedrijf, de groeve en het oude logo. Het blauw verwijst zowel naar het erfgoed van het merk als naar de typerende kleur van de Belgische blauwe steen.
Een man die lacht voor een turkooizen achtergrond, die socialemediamarketing vertegenwoordigt.
Mark Salden
Designer & Social media marketeer

Geef je merk een boost!