🪨 Sprimont blue
De koningin van de Belgische blauwe hardsteen
Voor de rebranding van Sprimont Blue heb ik gekozen voor een strak, modern en gestileerd beeldelement: een ruwe steen
die is geïnspireerd op de grillige maar geometrische lijnen van zowel de groeve van Sprimont als de Belgische blauwe
hardsteen zelf. Dit beeldelement is functioneel en veelzijdig: het blijft ook op klein formaat – zoals mobiel - duidelijk en
herkenbaar, wat belangrijk is voor toepassingen zoals werkkledij, bestickering van ramen, drukwerk en meer. Bovendien biedt
het lijnenspel van het beeldmerk creatieve mogelijkheden bij andere visuele uitingen. Door specifiek voor een steen te kiezen,
wordt de link met de Belgische blauwe hardsteen extra benadrukt.
Het gekozen lettertype is Montserrat: een populair en uiterst leesbaar font dat qua vormgeving mooi aansluit bij de vormen
van het beeldelement. Samen vormen ze een modern, krachtig en duidelijk logo. De kleurkeuze bestaat uit blauwtinten, turquoise nuances en een warme, zachte beige-grijs. Deze kleuren zijn geïnspireerd op
de natuurlijke kleuren van de steen, de omgeving van Sprimont, de industriële uitstraling van het bedrijf, de groeve en het
oude logo. Het blauw verwijst zowel naar het erfgoed van het merk als naar de typerende kleur van de Belgische blauwe
steen.

Mark Salden
Designer & Social media marketeer